Yamaha FZ150i Enthusiasts Forum
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Anda ingin menjadi BOSS pada FZ anda. Sila layari http://tuneboss.co untuk keterangan lanjut. Teknologi yang motor besar pun takde tapi ada utk FZ, hebat betui anak tempatan muka ada senyuuummm
 
Pages: [1] 2 3
  Print  
Author Topic: Puak Syiah Di Malaysia  (Read 10600 times)
remyfz
Hero Member
*****
Posts: 598


pin pin... hoho


« on: December 17, 2010, 12:14:27 PM »



Alhamdulillah, setelah 2 tahun siasatan yg dijalankan pihak JAKIM, akhirnya penangkapan puak2 syiah telah dilakukan semalam di Sri Gombak... Geng2 Gombak yg dalam video ni la..



ciri kesalahan fahaman syiah yg dinyatakan dlm akhbar metro:
->menghalalkan nikah mutaah
->tmbah name saidina ali dlm syahadah
->tolak ijmak ulamak
->ziarah kubur saidina hussain utk dpt syurga
->seksa badan ngan rantai sempena 10 muharam
->haruskan jamak dlm sume keadaan tanpe sbb
->kafirkan sahabat nabi
->sanjung saidina ali KETERLALUAN
->hina isteri2 nabi Muhammad S.A.W
->tolak hadis yg dirwayatkan ASWJ skalipn hadis mutawir

p/s:sori short form, besela, alam maya
« Last Edit: December 22, 2010, 08:56:11 PM by remyfz » Logged



VMAX in 10 years!
RenO™
Mega Hero
******
Posts: 1279


WWW
« Reply #1 on: December 17, 2010, 12:23:49 PM »

nape la ade yg ikut syiah ni. tak paham aku.
Logged
Shin-YAZ Nakano
Mega Hero
******
Posts: 1564


JLG 8400 JJC 8400 0177237523


WWW
« Reply #2 on: December 17, 2010, 12:40:18 PM »

kesian kt budak2 tu...
Logged

remyfz
Hero Member
*****
Posts: 598


pin pin... hoho


« Reply #3 on: December 17, 2010, 12:42:03 PM »

sbb terpengaruh syaitan...yg aku taw, sbb utama dorg masuk syiah n meninggikan saidina ali dr nabi sbb Allah sebut psl saidina ali dlm Al-Qur'an dlm surah Al-Maidah ayat 55-56...

Ayat yang dimaksud adalah

Sesungguhnya Waliy kamu hanyalah Allah, RasulNya dan orang-orang yang beriman yang mendirikan shalat dan menunaikan zakat, seraya mereka Ruku’ (kepada Allah).

Kalau terjemahan versi Departemen Agama adalah sebagai berikut

Sesungguhnya Penolong kamu hanyalah Allah, RasulNya dan orang-orang yang beriman yang mendirikan shalat dan menunaikan zakat seraya mereka Tunduk (kepada Allah).

Ayat di atas diturunkan untuk Imam Ali AS sehubungan dengan peristiwa dimana Beliau memberikan sedekah kepada seorang peminta-minta ketika sedang ruku’ dalam shalat. Ada banyak hadis yang menjelaskan tentang Asababun Nuzul ayat ini . Di antara hadis-hadis tersebut ada yang shahih dan dhaif ,walaupun begitu As Suyuthi salah seorang Ulama Ahlus Sunnah dalam Kitabnya Lubab An Nuqul Fi Asbabun Nuzul menyatakan bahwa sanad hadis tersebut saling kuat-menguatkan. Berikut ini saya akan menampilkan salah satu hadis shahih tentang Asbabun Nuzul ayat tersebut.

mereka ni da salah tafsir sket, sbb tu mereka terlalu agungkan saidina ali. Rasul org kedue yg Allah sebut dlm firman mereka kutuk plak kadang2... tu yg aku xpaham...

Logged
dM
mat here!!
Mega Hero
******
Posts: 1561


Never love a love that hurts~.~never hurt a love


« Reply #4 on: December 20, 2010, 04:46:01 AM »

kesian kt budak2 tu...

a'ah kesian tngk. astagaaa....
Logged
Kurosakii
Sr. Member
****
Posts: 256


Hyper Clock Up . . . KCP 4418


« Reply #5 on: December 20, 2010, 05:54:27 AM »

Nauzubillah.Kesian dkt budak2 tuh.Mcm mn boleh masuk Malaysia ni?
Logged
budean69
Hero Member
*****
Posts: 511



« Reply #6 on: December 20, 2010, 10:40:42 AM »

Good info remy..
Logged

SAFETY is more important than SPEED..!!!!
remyfz
Hero Member
*****
Posts: 598


pin pin... hoho


« Reply #7 on: December 20, 2010, 02:16:08 PM »

Nauzubillah.Kesian dkt budak2 tuh.Mcm mn boleh masuk Malaysia ni?

kebanyakannya daripada student2 malaysia yg belajar d iran yg bwk pengaruh syiah ke malaysia, ade yg student dr Iran(tp kebanyakan syiah dr Iran tak berani menyebarkan sbb dorg taw malaysia negara sunnah)

Good info remy..
Tuzki3
Logged
9W2HDS
Mega Hero
******
Posts: 2110


WTT 4593....017-3685010


WWW
« Reply #8 on: December 20, 2010, 02:27:32 PM »

Kat UIA gombak,mcm2 jemaah........aku pun xfaham,kenapa dorang(kat kampus aku),asyik berebut2 nak cari jemaah..sedgkan sumenya sama je....erm...termasuklah aku,,nak cari org,kena ada 4T....Taaruf,Tafahum,Ta'un,Takaful....huhu....

tapi so far,xpernah agi dgr syiah2 ni kat kampus aku...huhu..
Logged

Nine Whiskey Two Hotel Delta Sierra(9W2HDS)
Handle Operator:Hotel Alpha Delta India
Base Station:Puchong
Saltmine:IIUM Gombak


73..
remyfz
Hero Member
*****
Posts: 598


pin pin... hoho


« Reply #9 on: December 20, 2010, 05:34:27 PM »

Kat UIA gombak,mcm2 jemaah........aku pun xfaham,kenapa dorang(kat kampus aku),asyik berebut2 nak cari jemaah..sedgkan sumenya sama je....erm...termasuklah aku,,nak cari org,kena ada 4T....Taaruf,Tafahum,Ta'un,Takaful....huhu....

tapi so far,xpernah agi dgr syiah2 ni kat kampus aku...huhu..

syiah ni xbrani sgt lg nk expose dri kat malaysia lg2 baru2 ni ade kuar pasal penangkapan kat gombak...
Logged
a4i4ban
Jr. Member
**
Posts: 72


« Reply #10 on: December 22, 2010, 07:58:58 AM »

perghh... pasai ape dorang tepok2 dade tuh...
Logged

don't rush...
the mount never runaway if chased
lan@apek
Mega Hero
******
Posts: 1062


W@KLu!!!


« Reply #11 on: December 22, 2010, 09:52:28 AM »

perghh... pasai ape dorang tepok2 dade tuh...

tepuk dada tanye selera la tu... geli mattt
Logged

lan-0172789591
upm,serdang
WakLu!!!
remyfz
Hero Member
*****
Posts: 598


pin pin... hoho


« Reply #12 on: December 22, 2010, 02:08:49 PM »

perghh... pasai ape dorang tepok2 dade tuh...

kononnye ekot care isteri nabi bersedih dgn care menampar2 muke
lg 1 ekot org arab bersedih dgn care agresif, meratap, pukul dada, libas badan...
Logged
a4i4ban
Jr. Member
**
Posts: 72


« Reply #13 on: December 23, 2010, 12:23:46 AM »

ooo, ye ke... style dorang la tu...
Logged
dM
mat here!!
Mega Hero
******
Posts: 1561


Never love a love that hurts~.~never hurt a love


« Reply #14 on: December 23, 2010, 02:26:20 PM »

baik amik kapak.... kapak je kepala sendiri lg baik...terus gollll    grrrrrrrrrr
Logged
ashiem_HSC
Hero Member
*****
Posts: 684


if t'srempak kat ne2,hon2 la ckit...hehe...


« Reply #15 on: December 23, 2010, 02:29:19 PM »

brutal r brader tu, nyanyi lagu nasyid, budak2 kat depan dia wat moshpit lakk...hehe

sakit woo moshpit... Good!
Logged

xse7en
Global Moderator
Mega Hero
*****
Posts: 3046



« Reply #16 on: December 23, 2010, 03:14:24 PM »

rekrut budak2 lagi tu..budak tu mcm seronok la buat mcm tu...mengikut drmaza..pengikut syiah ni ramai di negara kita...tapi undercover..maybe ada ahli forum kita ni syiah?sape tau kan..
syiah ni dia taksub kepada saiyidina Ali dan mengkafirkan sahabat yang lain..untuk apa semua itu? Khalifah2 itu bukannya dah ada di muka bumi ini..baik berpegang kepada Al Quran dan Hadis lagi selamat
Logged

dM
mat here!!
Mega Hero
******
Posts: 1561


Never love a love that hurts~.~never hurt a love


« Reply #17 on: December 23, 2010, 03:27:48 PM »

maksudnya mereka x berlandaskan al-quran & sunnah lah yer?
em..... mcm mana ekk...
Logged
Fz Rider (faiz)
Mega Hero
******
Posts: 1405


013-4195602 / 017-6268547


« Reply #18 on: December 23, 2010, 06:00:59 PM »

kat usm dulu,ada sorang mamber aku ni pro syiah.
aku cakap kat dia sikit je.
"aku nak kawin ngan adik ko la.cukup sebulan nanti,aku cerai,bg kat org laen pulak".
(nikah mutah punya hal).
terus dia pikir panjang,tinggal syiah..
banyak sangat yg bercanggah dlm quran n hadis pun,ada gak yg menyokong.aku rasa sebab depa ni dah menafikan ijmak ulama..sebab tu ijtihad sahabat n ulama xditerima..
Logged

xse7en
Global Moderator
Mega Hero
*****
Posts: 3046



« Reply #19 on: December 23, 2010, 09:55:54 PM »

kat usm dulu,ada sorang mamber aku ni pro syiah.
aku cakap kat dia sikit je.
"aku nak kawin ngan adik ko la.cukup sebulan nanti,aku cerai,bg kat org laen pulak".
(nikah mutah punya hal).
terus dia pikir panjang,tinggal syiah..
banyak sangat yg bercanggah dlm quran n hadis pun,ada gak yg menyokong.aku rasa sebab depa ni dah menafikan ijmak ulama..sebab tu ijtihad sahabat n ulama xditerima..

org ramai join syiah ni mesti tertarik ngan mutaah kot?
Logged
remyfz
Hero Member
*****
Posts: 598


pin pin... hoho


« Reply #20 on: December 23, 2010, 11:43:56 PM »

org ramai join syiah ni mesti tertarik ngan mutaah kot?

syiah ni salah dorg sbb xtrime hadis laen kecuali hadis dari saidina ali, hasan, husin dan fatimah serta hadis2 syiah yg laen saje.. macam mane la dorg ni nak terime kebenaran... kalo ckp ngan dorg, dorg xkn ckp dorg masuk syiah sbb mutaah tp sbb kecintaan pade ahlul bait je.. padahal, kite yg sunnah ni pun mendoakan kesejahteraan para nabi, ahlul bait dan sahabat semua. xde plak kite cinta separuh, yg lg separuh kita benci macam yg dorg ni bwat... xpaham aku perangai syiah...

itulah susah bila pengasas die seorang yahudi(abdullah bin sabak) yg masuk islam dan mencipta syiah untuk menghuru-harakan islam, sampai skarang maseh huru-hara, syiah ni kejayaan besar yahudi la..
Logged
JJX7799
Full Member
***
Posts: 210



« Reply #21 on: December 24, 2010, 12:02:30 AM »

syiah ni salah dorg sbb xtrime hadis laen kecuali hadis dari saidina ali, hasan, husin dan fatimah serta hadis2 syiah yg laen saje.. macam mane la dorg ni nak terime kebenaran... kalo ckp ngan dorg, dorg xkn ckp dorg masuk syiah sbb mutaah tp sbb kecintaan pade ahlul bait je.. padahal, kite yg sunnah ni pun mendoakan kesejahteraan para nabi, ahlul bait dan sahabat semua. xde plak kite cinta separuh, yg lg separuh kita benci macam yg dorg ni bwat... xpaham aku perangai syiah...

itulah susah bila pengasas die seorang yahudi(abdullah bin sabak) yg masuk islam dan mencipta syiah untuk menghuru-harakan islam, sampai skarang maseh huru-hara, syiah ni kejayaan besar yahudi la..
like
Logged
xse7en
Global Moderator
Mega Hero
*****
Posts: 3046



« Reply #22 on: December 24, 2010, 08:19:57 AM »

fanatik membutakan mata
Logged
JJX7799
Full Member
***
Posts: 210



« Reply #23 on: December 24, 2010, 07:29:56 PM »

no comment... yg menentukan hukum itu Allah, dan yg menerima adalah manusia... DIA yang menentukan hukum sesuatu kaum... jgn salah anggap, aq berpegang teguh kpd Al-Quran & hadis berteraskan mazhab shafi`e dan hanafi...
Logged
remyfz
Hero Member
*****
Posts: 598


pin pin... hoho


« Reply #24 on: December 25, 2010, 01:35:09 AM »

no comment... yg menentukan hukum itu Allah, dan yg menerima adalah manusia... DIA yang menentukan hukum sesuatu kaum... jgn salah anggap, aq berpegang teguh kpd Al-Quran & hadis berteraskan mazhab shafi`e dan hanafi...


mmg betol, tp bile dikaji sejarah dan asal usul syiah ni, aku terkejut, bole bace kat link ni http://abunamira.wordpress.com/category/agama-syiah-rofidhoh/
aku bukan menghukum sesat atau kafir kat syiah, cuma menyampaikan je... kalo tersalah mntak tnjukkan d mane...
Logged
Pages: [1] 2 3
  Print  
 
Jump to:  








Powered by MySQL Powered by PHP Metallic Abyss Theme by SMFers
Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!